Tvoj sin Huckleberry Finn

Аутор: Беким Сејрановић

• Наслов: Tvoj sin Huckleberry Finn
  • Аутор: Беким Сејрановић
  • Издавач: Booka
  • Жанр: Драма

Матори, отац приповедачев, тешко је болестан и долази из Аустралије у Брчко да пре смрти види сина, с којим је читавог живота у затегнутим и компликованим односима. Његов син је писац који се из Осла вратио у Брчко и живи на бродићу на реци ‒ плови, понекад пише и редовно се дрогира. Отац му купује већи, мада стар брод, који заједно покушавају да обнове, а у томе им помаже Црнац, пишчев пријатељ и речни кријумчар.
Једног јутра Матори се не врати из ноћног риболова. Син се боји да му се догодило најгоре, па креће да обилази савске аде и рибарске логе, тражи Маторог и истовремено га је страх онога што ће наћи, те се непрестано пуца својим „коктелима“. Током те потраге, приповеда нам о кључним тренуцима свог живота, историју свог компликованог односа са оцем, као и своју највећу речну авантуру ‒ пловидбу Савском Бубом од Брчког до Црног мора, с Норвежанином Петером и Јапанцем Мокуом.

Беким Сејрановић је написао фасцинантан роман о животу на реци, први такав на овим просторима, па посвета Марку Твену није нимало случајна. То је истовремено и роман о потрази за сопственим идентитетом, роман о одрастању, односно одбијању да се одрасте, роман о односу оца и сина, љубавни роман, и на крају роман о дрогирању и борби са зависношћу, такође први такав на овим просторима.

Последњих година је други један Норвежанин, Карл Уве Кнаусгор, постао светска књижевна звезда описавши до најситнијих и најинтимнијих детаља свој живот, нимало не штедећи ни себе ни своју породицу. Сејрановић ради слично, само што је његов роман бескомпромиснији, искренији, комплекснији, узбудљивији, аутоироничнији, духовитији...

„Tvoj sin, Huckleberry Finn један је од оних романа који пишете једном у животу, у који уложите цијели живот.“
Роман Симић

„Најбољи роман једног од најзанимљивијих постјугославенских писаца“