Лавиринт духова - први део

Аутор: Карлос Руис Сафон

• Наслов: Лавиринт духова - први део
  • Аутор: Карлос Руис Сафон
  • Издавач: Чаробна књига
  • Жанр: Трилери, Историјски

Књиге Лавиринт духова I и Лавиринт духова II заокружују величанствен циклус романа о Гробљу заборављених књига, којем припадају и Сенка ветра, Игра анђела и Заточеник Небеса. У фасцинантној кулминацији једне од највољенијих приповести савремене светске књижевности, велики маг писане речи Карлос Руис Сафон расветљава читаоцу све оне тајне које су га интригирале док је уживао у фантазмагоричној литерарној мрежи сатканој у претходна три романа.

Барселона 1938: једног мартовског сумрака, пошто је био одсутан више од годину дана, Фермин Ромеро де Торес враћа се у Барселону. Грађански рат је у јеку и за њега је изузетно опасно да буде у граду, али он по сваку цену жели да испуни обећање које је дао свом преминулом пријатељу и да посети његову породицу. Баш кад стигне до њих, почиње стравично бомбардовање Барселоне, и Фермин из рушевине стана успева да извуче живу само пријатељеву осмогодишњу ћерку Алису. Недуго потом, на град пада нов талас бомби и Алиси се губи сваки траг. Фермин очајнички покушава да је нађе, али његови напори остају узалудни.

Барселона 1959: Маурисио Ваљс, министар националног образовања, на врхунцу је моћи. Он је најистакнутија фигура културне сцене Шпаније, идеолог такозваног интелектуалног препорода земље и један од најцењенијих књижевних стваралаца новог доба. Иза блештаве фигуре националног хероја, међутим, налази се човек прогоњен демонима прошлости, забринут за сопствени живот.

У мистерију министровог живота уплиће се и девојчица из Ферминове прошлости, која је нестала у трагичном догађају из Грађанског рата – Алиса.

Извор текста